Servicebureau
Om goed onderwijs te kunnen bieden, heeft een school verschillende faciliteiten nodig. Zo is een school gebaat bij goede huisvesting, moderne computers, bekwaam personeel en een goed financieel beleid. Het servicebureau heeft specialistische kennis in huis en ondersteunt het bestuur, de schoolleiding en de individuele medewerkers. Hieronder vind je onze visie en maak je kennis met Jos Verwaaijen. Want Jos is de persoon bij wie je terechtkomt als je een ICT-melding of -verzoek hebt. Zijn dag is nooit hetzelfde, en planningen, gooi die maar overboord …
“We proberen ons werk zo efficiënt mogelijk in te richten.”
Jos VerwaaijenICT Servicedesk beheerder
“Meldingen die binnenkomen zijn heel divers en breed. Als ik een melding krijg dan kijk ik eerst hoe urgent het probleem is. Alle meldingen die het lesgeven belemmeren moeten gelijk opgelost worden. Denk aan problemen zoals het niet in kunnen loggen of een digibord dat het niet doet. Die prioriteiten moeten we wel stellen, want we zijn maar met een handjevol mensen hier en werken voor alle scholen. Er is geen moment dat we stil zitten. Een melding maken kan via e-mail, het selfserviceportaal of een telefoontje naar de ICT Servicedesk. Ik krijg namelijk ook wel meldingen zoals ‘mijn computer doet het niet’. Zo’n omschrijving is gewoon te summier om het probleem op te lossen.” Op de vraag welke vreemde vragen Jos weleens gekregen heeft, lacht hij. “Ja er komen inderdaad weleens vreemde vragen voorbij die niets te maken hebben met ICT. Zo vroeg iemand of ik langs wilde komen om het lamineerapparaat te maken, want er was een sheet vastgelopen.” ’